Llar de colors

Els Pallaresos

La Fundació en Xarxa gestiona la Llar de Colors, Llim Els Pallaresos, amb un equip de 11 professionals: (9 educadores, 1 encarregada de neteja i 1 directora)

La nostra missió és acompanyar l’equip educatiu, infants i famílies en tots els àmbits. Donem suport en les funcions educatives i pedagògiques, així com en la gestió i administració, per garantir un entorn enriquidor i de qualitat on els més petits puguin créixer i desenvolupar-se plenament.

Informació i contacte: Coia Dols (Directora tècnica de la Llar de Colors)

email: coia@enxarxa.cat

Serveis que oferim…

L’estona del migdia a la llar

Durant l’estona de migdia a la Llar de Colors, treballem per oferir un espai d’acompanyament on els infants puguin desenvolupar la seva autonomia. Fomentem el plaer de menjar a través d’hàbits saludables i adaptats a cada infant, alhora que promovem la socialització, creant un ambient càlid i acollidor que afavoreix el respecte i les relacions positives.

Tipus de cuina

La nostra cuina és transportadaEls nostres menús segueixen la normativa PREME en salut alimentària als centres escolars. Gràcies al treball conjunt amb l’equip de cuina, aconseguim que els nostres menús siguin equilibrats, saludables i elaborats amb productes de proximitat.

Altres serveis:

  • Acollida de migdia: de dilluns a divendres de 15:00h a 15:30h 

Segueix-nos al nostre blog!

El nostre model educatiu

El nostre projecte educatiu, està creat amb il·lusió i sabem que, fa créixer els infants respectant el seu procés d’aprenentatge i els fa protagonistes del seu propi desenvolupament personal.

Oferim als infants un entorn ric i segur, potenciem la seva autonomia i considerem el joc com una activitat natural que condueix a la integració de vivències concretes amb les facultats simbòliques.

A més, compartim la tasca educativa amb les famílies, les quals participen activament dins el nostre projecte educatiu.

Potenciem l’autonomia

Fomentem l’autonomia dels infants en tots els processos del seu dia a dia. Des de vestir-se sols fins a recollir les seves joguines, cada activitat està pensada perquè els infants guanyin confiança en les seves habilitats. Per exemple, durant l’estona de dinar, els animem a menjar sols/es i a prendre decisions sobre la quantitat de menjar que volen, sempre amb el nostre acompanyament i suport. Així, potenciem el seu creixement personal i emocional.

El temps de descans

Després d’un matí ple d’activitats, el descans els permet reposar energia, afavorint el seu creixement físic i emocional. Aquest moment de calma és crucial perquè els infants puguin assimilar tot el que han après, regular les seves emocions i tornar a l’activitat amb més serenitat i equilibri. A més, establir rutines de descans saludables contribueix a fomentar hàbits de son que els beneficiaran a llarg termini.

La igualtat de gènere

Promovem la igualtat de gènere a través del llenguatge que utilitzem diàriament. Fem servir expressions inclusives i evitant estereotips, amb l’objectiu que els infants es vegin reflectits de manera equitativa i respectuosa. Això ajuda a construir una visió més igualitària des de petits, fomentant el respecte i la comprensió mútua, i trencant barreres imposades per rols de gènere tradicionals. El llenguatge és una eina poderosa per educar en la igualtat.

Cuidem el medi ambient

Amb l’objectiu de conscienciar els infants des de ben petits, realitzem accions concretes com la reutilització de l’aigua, la separació dels residus i el reciclatge, implicant els infants en el procés. A través d’aquestes activitats, aprenen la importància de cuidar el planeta i adoptar hàbits sostenibles que contribueixin a un futur més verd i responsable.

“Treballar amb l’AFA ens aporta un gran valor afegit: la participació activa de les famílies i la col·laboració constant creen una complicitat essencial per al bon funcionament de la llar d’infants. Juntes, construïm un entorn més ric i participatiu per als infants.”

“Com a família, estem encantats amb l’acompanyament que reben tant els infants com nosaltres. Ens sentim més capacitats per entendre i participar activament en el creixement dels nostres fills, gràcies a les eines i recursos que ens ofereixen a la llar d’infants.”

“Creiem que els infants haurien de tenir l’oportunitat de continuar més enllà de l’I2 a la llar d’infants. L’entorn és tan enriquidor i l’acompanyament tan proper que seria ideal poder seguir desenvolupant les seves capacitats en aquest espai familiar i segur.”